Съдови звезди

Съдови звездиЧесто на тялото на човек може да видите вени на паяк. Те се срещат главно по лицето и долните крайници. Съдовите звездички имат научно наименование - телеангиектазия, която буквално се превежда от латински като продължение на окончанията на съдовете. Според статистиката, такива телеангиектазии се срещат при около 20-30% от възрастното население, сред които по-голям процент са заети от жени. Интересното е, че звездите на тялото се срещат главно при жени, които са родили (80%).

В тази статия ще разберем защо се появяват съдови звезди, как изглеждат, както и представят своите снимки.

Какво е и как изглеждат паяковите вени

Притежателите на паяковидни вени често не им придават голямо значение. Те ги смятат не повече от козметичен дефект, без дори да разберат какви са съдовите звезди, защо се появяват и дали могат да бъдат опасни. По-горе споменахме малко какво са съдови звезди. Така че, това е локално разширение на капилярите, което е невъзпалително по природа и се намира в папиларната дерма, или на лигавиците.

Преди да анализирате причините за появата, трябва да знаете как изглеждат паяковите вени. Така че те имат външен вид на подкожна мрежа, образувана от малки съдове, които се проявяват през кожата. Такива дефекти могат да изглеждат различно и да имат форма на паяк, линейна, точкова, дървесна. Цветът на дефектите също варира от леко червеникаво до тъмно синьо. По-точно опишете как изглеждат вените на паяка, но само снимки на пациентите ще ви помогнат, което ще представим по-долу.

Съдови звезди, снимки на различни части на тялото

А съдова звезда (снимка по-долу) прилича на звезда с червена точка в центъра, от която се отклоняват малки кръвоносни съдове. Лицето и долните крайници са основните места, където често се появяват вените на паяка. Снимките по-долу също ви позволяват да забележите, че по лицето на телеангиектазиите се локализират главно върху крилата на носа и бузите. В повечето случаи паяковите вени на тази локализация са линейни, леко червеникави.

На долните крайници има различни вени на паяк. Снимките перфектно показват, че дори няколко вида телеангиектазии могат да бъдат разположени едновременно на краката. Често дефектите на такава локализация имат по-наситен цвят, отколкото на лицето - от червено до тъмно синьо.

Защо се появяват вени от паяци?

Малко хора се чудят защо се появяват вени от паяци. И това е изключително важно, тъй като именно това ще определи бъдещото лечение. Причините за вените на паяците са различни и, за щастие, не винаги лежат в заболяването. Често причината за вените на паяците при мъжете и жените е различна. Така, появата на телеангиектазия при мъжете може да бъде свързана с хронична венозна недостатъчност, венозни заболявания. При жените най-честата причина за спайкърните вени са хормоналните нарушения, които се наблюдават при гинекологични, ендокринни заболявания и бременност. Пероралните контрацептиви също могат да провокират паяжни вени. Причините, освен всички горепосочени, могат да бъдат както следва:

1. Заболявания на съединителната тъкан.
  2. Чернодробна дисфункция.
  3. Автоимунни заболявания.
  4. Сърдечно-съдови заболявания.
  5. Повишена съдова пропускливост поради недостатъчно количество витамин С в организма.
  6. Наднорменото тегло.

Причините, поради които се появяват паяковите вени, могат да включват и злоупотреба с алкохол и никотин, физическо и психо-емоционално пренапрежение, травма, радиоактивна експозиция, редовни пилинг.

Съдови звезди на краката - лечение, снимка, възможни причини

Спайдерните вени, или в медицинската терминология на "телеангиектазия", често причиняват неудобства на жените, а днес все повече млади хора. Това, което преди се е смятало за проблем на женските предменопаузални и климактерични периоди, не е такова сега. Затова е толкова важно да се знаят причините, методите за превенция и лечение на този процес.

Как изглежда червено-синята съдова капилярна ретикулум, не е тайна за никого (в този случай можете да погледнете снимката на вените на паяка на краката).

Тези извити съдове, вени или капиляри, появяващи се на повърхността на кожата, плашат с външния си вид, натоварват жените (а именно, в женската половина на човечеството, тази патология е най-честа) със симптоми на тежест в краката, нощни болки и дискомфорт.

Причини за поява на паяжини по краката

• Нарушаване на тонус на съдовата стена (наследствена патология на съединителната тъкан; лоши навици, по-специално тютюнопушене, алкохол; хипотония на фона на свързани с възрастта промени в организма);
  • хормонални нарушения (с различна етиология, включително по време на бременност, раждане, дългосрочни орални контрацептиви и редица лекарства);
  • хронични заболявания (особено заболявания на черния дроб, жлъчния мехур, стомашно-чревния тракт, сърдечно-съдовата и урогениталната системи);
  • нездравословен начин на живот (лошо хранене, водещо до хиповитаминоза, микроелементоза, наднормено тегло; хиподинамия);
  • телеангиектазия като професионално заболяване: за хора, които работят дълго време - фризьори, сервитьори, хирурзи, учители и други;
  • често и продължително излагане на ултравиолетова радиация (слънчеви бани, солариуми);
  • често и продължително пребиваване в помещения с изключително високи температури, по-специално бани, сауни;
  • дълготрайни обувки с високи токчета, клинове;
  • всяко увреждане на целостта на кожата и мускулите, което нарушава необходимата рамка за кръвоносните съдове;
  • хронични венозни заболявания (купероза, разширени вени).

Методи за лечение на вени на паяк

Ясно е, че никой не боя съдовата мрежа на краката. През 21-ви век има много начини да се премахне този проблем както в началния етап, така и вече в занемарено състояние.

Всеки метод се отличава с ефективност, ориентация (отстраняване на основната причина или елиминиране на самия козметичен дефект) и ценова категория.

Възможно е да се консултирате със специалист, който комбинира няколко метода за най-добър ефект, за да изберете най-добрия вариант.

И така, как да премахнете вените на паяците на краката си, да се отървете от тези грозни звезди?

Spider вени на краката - лечение

Съществуват следните области на лечение на телектази:

• Микросклеротерапия - “свързване” на лумена на малките съдове.
  • Микротермокоагулация - “запечатване” на капиляри с помощта на високочестотен електрод.
  • Лекарствена терапия (включително маз за Лиотон, Троксевазин и редица други, или таблетки като Phlebodia 600 и Detralex)
  • Компресионно лечение - налагане на специални здрави здравословни превръзки.
  • Упражнявайте лечение (също използвано като превантивна мярка), насочено както към укрепване на мускулите на долната част на крака и бедрата, така и към подобряване на кръвообращението и доставянето на кислород до долните крайници.
  • Масажни техники (класически, лимфен дренаж, меден масаж и други видове).
  • Етиопатогенетичното лечение е най-ефективният вариант.

Ако сте с наднормено тегло, трябва да го намалите до нормални нива в здравословни начини чрез физическа активност и нормализиране на храненето. Ако стомашно-чревните разстройства са станали причина, е необходимо да ги отстраните.

Долната линия - ние откриваме причината и го премахваме.

В повечето от тези случаи проблемът със съдовите звездички се решава сам по себе си, без да се изисква допълнително лечение.

Отделете поотделно редица традиционни методи на лечение, които ще помогнат в началните етапи на процеса, като метод за превенция или в комплексна терапия с консервативни методи. Тези методи се пресичат с лечението на варикозния ван на долните крайници, което може да се намери по-подробно тук -

Тук могат да се използват вани за крака или компреси с билки, лечебни вани, смазване на краката с ябълков оцет.

Както при всяко заболяване, съдовите звездички са по-добре предотвратени, отколкото лекувани, особено ако има наследствено натоварване в семейството.

Съдови звезди на краката, това означава, че задължително ще бъдат разширени вени на долните крайници?

Не е задължително, но ако не предприемете никакви мерки за лечението, тогава, да, за съжаление, варикозните вени само напредват.